China - UK heated controversy over television stations

China – UK heated controversy over television stations


The British media management agency (Ofcom) on February 4 withdrew the license to operate in the UK of CGTN, a foreign language channel of China Central Television, after concluding that Beijing was in control of the content. of this channel.

China - The pictures of this war are about television
He withdraws the license of China’s CGTN Radio on suspicion of contacting the Beijing government.

According to the latest Ofcom statement, in the UK, broadcasting laws require organizations licensed to broadcast to control the licensed services, including the editing rights of the programs they show.

Besides, British law also stipulates that political organizations are not allowed to own this license.

Ofcom said CGTN’s UK license is currently held by Star China Media Limited (SCML). However, SCML does not meet the legal requirements to own their license.

“Our investigation shows that the license holder of China Central Television does not have editorial rights over the station’s programs. We cannot license SCML to transfer this license. to CGTN Corporation because this channel is under the control of the Government of China “, Ofcom announced.

After the investigation, Ofcom identified SCML as just “service distributor”, with no control over the content. In addition, they also found that none of CGTN employees who have decision-making authority or are responsible for daily operation of the channel are employees of SCML.

Britain and China have repeatedly debated over many issues, from the new national security law in Hong Kong (China), Huawei to the Uighurs.

After the latest incident related to CGTN, China quickly responded.

China Ministry of Foreign Affairs spokesman Wang Wenbin said China asked the British side to “correct mistakes and immediately stop political manipulation”.

China announced it had sent “stern statements” to the British Broadcasting Corp (UK). Beijing accused the BBC of publishing “fake news” about the COVID-19 pandemic, and asked the BBC to apologize publicly.

According to Reuters, China’s Ministry of Foreign Affairs complained of the BBC’s January 29 news about COVID-19 that it had “linked the pandemic with politics” and “underlined the hypotheses of China hiding the translation”.

China also asked the BBC to “stop cultivating a biased ideology, stop defaming China, uphold professional ethics, and report objectively and fairly on China”.

Jinhua

.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *